Ἦτο δὲ τότε ἡ Ἁγία ὀγδοήκοντα χρόνων, ὅταν ὁ διάβολος ἔφερεν εἰς αὐτὴν τὰ πάθη τοῦ Ἰώβ· ὅτι τὰς αὐτὰς πληγὰς μετεχειρίσθη καὶ εἰς αὐτήν, θέλων νὰ τῆς προξενήσῃ πλέον βαρυτέρους πόνους. Διότι ὁ Ἰὼβ τριάκοντα πέντε χρόνους [1] ἔκαμεν εἰς τὴν πληγήν, εἰς δὲ τὴν Ὁσίαν ταύτην ἀφαιρῶν ὁ ἐχθρὸς ἀπὸ κάθε δέκα χρόνους ἕνα, ἐσύναψεν αὐτοὺς εἰς τὰς πληγὰς τοῦ ἱεροῦ σώματός της· διότι τρεῖς καὶ ἥμισυν χρόνους ἐπολέμησε τὸν ἐχθρὸν ἡ μακαρία διὰ μέσου τῶν ἐνδόξων πόνων της. Καὶ εἰς μὲν τὸν Ἰὼβ ἤρχισεν ὁ διάβολος τὰς πληγὰς ἀπὸ τὰ ἔξω, εἰς δὲ τὴν Ὁσίαν ἤρχισεν ἀπὸ τὰ ἔσω, τὰ ἐντόσθια· ὃθεν νομίζω πὼς δὲν ἐκακοπάθησαν τόσον οἱ γενναῖοι τοῦ Χριστοῦ Μάρτυρες, ὅσον ἐκακοπάθησεν ἡ ἀοίδιμος Συγκλητική· διότι ἐκείνους τοὺς ἐπολέμησεν ἀπὸ τὰ ἔξω, καὶ μολονότι τὰ παιδευτήρια ἐκείνων ἦσαν μάχαιραι καὶ πῦρ, ὅμως ἦσαν μαλακώτερα ἀπὸ τὰ βασανιστήρια τῆς Ὁσίας· ὃτι ὡς ἀνημμένη κάμινος κατέφλεγε τὰ σπλάγχνα της, ἀνάπτων ὀλίγον κατ’ ὀλίγον τὸ πῦρ ἀπὸ τὰ ἐντόσθια· τὸ ὁποῖον εἶναι κατὰ ἀλήθειαν τιμωρία βαρεῖα καὶ ἀπάνθρωπος· διότι καὶ οἱ ἐξουσιασταί, ὃταν θέλουν νὰ τιμωρήσουν κανένα ἄνθρωπον βαρύτερα καὶ σκληρότερα, τὸν καίουν μὲ ὀλίγην πυράν, καὶ κατ’ ὀλίγον τὸν φθείρουν. Τοιουτοτρόπως καὶ ὁ ἐχθρός, ἀνάπτων τὴν θερμασίαν ἀπὸ τὰ ἐντόσθια τῆς Ὁσίας, τὴν ἐτιμωροῦσεν ἀκατάπαυστα νύκτα καὶ ἡμέραν.
Ὑπέφερε δὲ ἡ Ἁγία μεγαλοψύχως καὶ ταύτην τὴν πληγὴν καὶ δὲν ἐκατάπιπτεν, οὐδὲ ὠλιγοψυχοῦσεν, ἀλλὰ πάλιν ἐπολεμοῦσε τὸν πολεμοῦντα ἐχθρόν, καὶ πάλιν μὲ τὰς ψυχωφελεῖς διδασκαλίας ἰάτρευεν ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι ἐπληγώνοντο ἀπὸ αὐτὸν καὶ ἔσῳζε τὰς ψυχάς των ὡς ἀπὸ τὸ στόμα τοῦ λέοντος. Μερικοὺς δὲ πάλιν ἐφύλαττεν ἀτρώτους, διότι τοὺς ὑπεδείκνυε τὰς παγίδας τοῦ διαβόλου, καὶ τοὺς ἔκαμνεν ἐλευθέρους ἀπὸ τὴν ἁμαρτίαν· καὶ ἔλεγεν ἡ θαυμασία, ὅτι δὲν πρέπει ποτὲ νὰ εἶναι ἀμέριμνοι αἱ ψυχαί, αἱ ὁποῖαι εἶναι ἀφιερωμέναι εἰς τὸν Θεόν· καὶ ὅταν αὐταὶ ἡσυχάζουν, ὁ ἐχθρὸς τρίζει τοὺς ὀδόντας του, καὶ νικώμενος ἀπὸ αὐτὰς λυπεῖται, παραμερίζει ὀλίγον, ὅμως παρακολουθεῖ πότε νὰ ἀμελήσουν ὀλίγον τι, καὶ τότε ἔρχεται ἐναντίον των, καὶ μὲ ἐκεῖνα εἰς τὰ ὁποῖα ἐκεῖναι ἔχουν ἀμεριμνησίαν, μὲ ἐκεῖνα τὰ ἴδια τὰς ἀπατᾷ.