Ἐκεῖ δὲ φθάσασαι εἶδον διαφόρους ὀπτασίας· τοὺς ἀστράπτοντας δύο Ἀγγέλους ἔδοθεν τοῦ μνημείου καὶ ἄλλον ὅστις ἐκάθητο ἐπάνω εἰς τὸν λίθον· ὕστερον καὶ αὐτὸν εἶδον τὸν Χριστὸν καὶ τὸν προσεκύνησαν. Ἡ δὲ Μαγδαληνὴ καὶ ἐκ δευτέρου ἠξιώθη νὰ ἴδῃ τὸν Χριστόν, τὸν ὁποῖον καὶ ὡς κηπουρὸν ἐπηρώτα.
Πολλαὶ δὲ ἦσαν αἱ Μυροφόροι, πλὴν οἱ Εὐαγγελισταὶ μόνας τὰς ἐπισήμους ἀναφέρουσιν· ἦσαν δὲ αἱ ἑξῆς αὗται· πρώτη, μετὰ τὴν Θεοτόκον, ἡ Μαγδαληνὴ Μαρία, ἀπὸ τὴν ὁποίαν ὁ Χριστὸς ἑπτὰ δαιμόνια ἐξέβαλεν καὶ ἡ ὁποία καὶ μετὰ τὴν Ἀνάληψιν τοῦ Χριστοῦ ἀπελθοῦσα, ὡς λέγεται, εἰς Ρώμην, ἐνήργησεν εἱς τὸν Καίσαρα Τιβέριον νὰ θανατώσῃ τὸν Πιλᾶτον καὶ τοὺς ἀρχιερεῖς μὲ κακὸν θάνατον. Εἶτα ἐν τῇ Ἐφέσῳ τελευτήσασα, ἐτάφη παρὰ τοῦ Ἀποστόλου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου. Κατὰ δὲ τοὺς μετέπειτα χρόνους, ὁ σοφώτατος Λέων ὁ βασιλεὺς ἔφερε μὲ τιμὴν μεγάλην εἰς τὴν Κωνσταντινούπολιν τὸ ἅγιον αὐτῆς Λείψανον. Δευτέρα Μυροφόρος ἦτο ἡ Σαλώμη, θυγάτηρ γενομένη Ἰωσὴφ τοῦ Μνήστορος· ὅτι τέσσαρας μὲν υἱοὺς ἐγέννησεν ὁ Ἰωσήφ, Ἰάκωβον τὸν λεγόμενον Μικρὸν καὶ Ἰωσῆν καὶ Σίμωνα καὶ Ἰούδαν, θυγατέρας δὲ τρεῖς, τὴν Ἐσθήρ, τὴν Θάμαρ καὶ Σαλώμην τὴν τοῦ Ζεβεδαίου. Ὥστε ὅταν ἀκούσῃς ἐν τῷ Εὐαγγελίῳ Μαρίαν Ἰακώβου καὶ Ἰωσῆ μητέρα, τὴν Θεοτόκον νὰ ἐννοῇς ὅτι εἶναι· διότι ὡς μήτηρ τῶν τοῦ Ἰωσὴφ παίδων ἡ Θεοτόκος ἐλογίζετο, ἐκ τούτου δὲ ἀκολουθεῖ ὅτι ὁ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ἦτο ἀνεψιὸς τοῦ Χριστοῦ, ὡς τέκνον τοῦ νομιζομένου ἀδελφοῦ του. Τρίτη Μυροφόρος ἦτο ἡ Ἰωάννα, ἡ γυνὴ τοῦ Χουζᾶ, ὅστις ἦτο ἐπίτροπος καὶ οἰκονόμος τῆς οἰκίας τοῦ βασιλέως Ἡρῴδου. Τετάρτη καὶ πέμπτη, Μαρία καὶ Μάρθα αἱ ἀδελφαὶ τοῦ Λαζάρου. Ἕκτη Μαρία ἡ τοῦ Κλωπᾶ, τὸν ὁποῖον καὶ Κλεόπαν τινὲς λέγουσιν καὶ ἑβδόμη ἡ Σωσάννα. Ἦσαν δὲ καὶ ἄλλαι πάμπολλαι, καθὼς ἱστορεῖ ὁ θεῖος Λουκᾶς, αἱ ὁποῖαι, λέγει, ὑπηρέτουν τῷ Χριστῷ καὶ τοῖς Μαθηταῖς αὐτοῦ ἀπὸ τῶν ὑπαρχόντων αὐτῶν.
Ἐπειδὴ λοιπὸν αὗται τὴν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ Ἀνάστασιν ἐκήρυξαν καὶ κατὰ πολὺ συνέβαλον εἰς τὴν ἀψευδῆ διακήρυξιν τοῦ μεγάλου τούτου μυστηρίου τῆς ἁγιωτάτης ἡμῶν Πίστεως, διὰ ταῦτα εἰς πίστωσιν καὶ πληροφορίαν ἀκραιφνῆ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἀναστάσεως ἐτάχθη παρὰ τῶν Ἁγίων καὶ Θεοφόρων Πατέρων, ἵνα μετὰ τὴν τοῦ Θωμᾶ Κυριακὴν τῶν Ἁγίων τούτων Γυναικῶν τὴν μνήμην ἑορτάζωμεν, διότι πρῶται αὗται εἶδον τὸν Χριστὸν ἐκ νεκρῶν ἀναστάντα καὶ πρὸς πάντας ἐκήρυξαν τὸ σωτήριον κήρυγμα τοῦ Εὐαγγελίου καὶ τὴν κατὰ Χριστὸν πολιτείαν μετῆλθον ἀρίστως καὶ ὡς ἔπρεπεν εἰς γυναῖκας μαθητευθείσας τῷ Χριστῷ.